Rijinstructeur na treinbotsing: ‘Door mijn ingrijpen hebben we het overleefd’
De rijschoolhouder die maandag betrokken was bij de aanrijding tussen zijn lesauto en een trein in Oisterwijk, kreeg afgelopen week veel kritiek naar aanleiding van de vele berichten in diverse media. Hij werd naar eigen zeggen zwart gemaakt omdat hij als eerste de auto zou hebben verlaten. Dat beeld wil hij graag rechtzetten: “Ik heb zowel fysiek als mondeling ingegrepen. Doordat ik mijn hoofd erbij heb kunnen houden, heeft iedereen het overleefd.”
Wilt u dit artikel lezen?
Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt.
Bent u al abonnee?
Een oordeel is snel gemaakt, het zal je maar gebeuren.
maar het gebeurd wel veel meer dat motoren afslaan op overgangen wat voor elektrische velden zit er om en in het spoor, om over na te denken.
Heeft weinig met elektrische velden te maken, waarom sta je stil op een overweg,als het gebeurd, auto in de eerste versnelling, koppeling los en op startmotor de overweg afhobbelen.
Dit lukt alleen met auto met versnellingsbak. Maar zorg ook dat je snelheid houd als je een overweg op rijdt. Niet oprijden als de overkant niet vrij is. Dit zou toch in de opleiding moeten zitten.