De Kamperlijn rijdt onregelmatig, maar dat is ‘niet de schuld van NS’

Trein van Keolis op station Zwolle, Kamperlijn
Trein van Keolis op station Zwolle. 2018, Marieke van Gompel

De Kamperlijn tussen Zwolle en Kampen rijdt minder vaak volgens het spoorboekje. Vervoerder Keolis Blauwnet heeft momenteel een probleem met de inzet van machinisten, “vanwege uiteenlopende redenen”. Onlangs barste er binnen de spoorsector discussie los omdat NS personeel zou wegkapen bij Keolis. Dat ligt toch net iets genuanceerder, zegt de vervoerder tegenover SpoorPro.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. 

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Kenneth Steffers

Kenneth Steffers is (politiek) verslaggever, journalist en redacteur voor SpoorPro.nl

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

De Kamperlijn rijdt onregelmatig, maar dat is ‘niet de schuld van NS’ | SpoorPro.nl

De Kamperlijn rijdt onregelmatig, maar dat is ‘niet de schuld van NS’

Trein van Keolis op station Zwolle, Kamperlijn
Trein van Keolis op station Zwolle. 2018, Marieke van Gompel

De Kamperlijn tussen Zwolle en Kampen rijdt minder vaak volgens het spoorboekje. Vervoerder Keolis Blauwnet heeft momenteel een probleem met de inzet van machinisten, “vanwege uiteenlopende redenen”. Onlangs barste er binnen de spoorsector discussie los omdat NS personeel zou wegkapen bij Keolis. Dat ligt toch net iets genuanceerder, zegt de vervoerder tegenover SpoorPro.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. 

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Kenneth Steffers

Kenneth Steffers is (politiek) verslaggever, journalist en redacteur voor SpoorPro.nl

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.