Nieuwe hoofdrailnetconcessie loopt wel degelijk gevaar

Virmm 9516 & 9557
De kans lijkt groot dat de Europese Commissie de gang naar het EU-Hof maakt. Creative Commons/PvL

De uitvoering van de nieuwe hoofdrailnetconcessie (HRN), die ingaat op 1 januari 2025 en reikt tot 31 december 2033 – loopt wel degelijk gevaar. Dat blijkt uit antwoorden van minister Mark Harbers en staatssecretaris Vivianne Heijnen op vragen van Kamerleden. Het wachten is in eerste instantie op de Europese Commissie: maken ze de zaak aanhangig bij de rechter of niet? Die kans is groot.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. 

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Jeroen Baldwin

Jeroen Baldwin is journalist en chef redactie van SpoorPro.nl

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Nieuwe hoofdrailnetconcessie loopt wel degelijk gevaar | SpoorPro.nl

Nieuwe hoofdrailnetconcessie loopt wel degelijk gevaar

Virmm 9516 & 9557
De kans lijkt groot dat de Europese Commissie de gang naar het EU-Hof maakt. Creative Commons/PvL

De uitvoering van de nieuwe hoofdrailnetconcessie (HRN), die ingaat op 1 januari 2025 en reikt tot 31 december 2033 – loopt wel degelijk gevaar. Dat blijkt uit antwoorden van minister Mark Harbers en staatssecretaris Vivianne Heijnen op vragen van Kamerleden. Het wachten is in eerste instantie op de Europese Commissie: maken ze de zaak aanhangig bij de rechter of niet? Die kans is groot.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. 

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Jeroen Baldwin

Jeroen Baldwin is journalist en chef redactie van SpoorPro.nl

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.