‘Keuze voor Lelylijn en Nedersaksenlijn gaat ten koste van Randstad’

Den Haag
De Randstad komt er bekaaid af in het hoofdlijnenakkoord, vinden twee economen. (Foto ter illustratie) Shutterstock

“Het Hoofdlijnenakkoord pakt zeer ongunstig uit voor de Randstad”, waarschuwen de economen Raymond Gradus en Roel Beetsma in een opiniestuk in dagblad Trouw. “En dat terwijl het tekort aan huizen en arbeidskracht daar juist zo nijpend is. De regio profiteert van hoofdlijnenakkoord, ten koste van Randstad, vinden de economen.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. 

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Jeroen Baldwin

Jeroen Baldwin is journalist en chef redactie van SpoorPro.nl

3 reacties op “‘Keuze voor Lelylijn en Nedersaksenlijn gaat ten koste van Randstad’”

Marc Busio|17.07.24|11:48

In de Randstad hoeven ze zich geen zorgen te maken, want die Lelylijn en Nedersaksenlijn zullen er nooit komen. Ze kunnen zich beter zorgen maken over de enorme kostenoverschrijdingen waarmee spoorbouwprojecten al decennialang gepaard gaan en de vraag beantwoorden of die wel altijd het juiste antwoord zijn op hun mobiliteitsvraagstuk.

SchwarzeGeist|18.07.24|14:13

Een goed idee is dit plan want er is al genoeg gedaan voor de randstad !!!! Nu wordt het de hoogste tijd dat het oosten en noorden aan de beurt zijn voor betere verbindingen !!!!

Marc Busio|20.07.24|10:55

@SchwarzeGeist: Ik heb alle sympathie voor de provincie (woon zelf in een klein Noord-Brabants dorp), maar de eerlijkheid gebiedt te zeggen dat openbaar vervoer in de Randstad veel meer impact heeft dan daarbuiten. Buiten de Randstad wordt minder dan 5% van de vervoersbewegingen met het ov gemaakt en een paar extra spoorlijnen brengen daar echt geen verandering in. Mensen zijn al vele decennia gewend aan hun eigen auto en voelen zich daar happy bij. Die gaan echt niet de trein pakken.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

‘Keuze voor Lelylijn en Nedersaksenlijn gaat ten koste van Randstad’ | SpoorPro.nl

‘Keuze voor Lelylijn en Nedersaksenlijn gaat ten koste van Randstad’

Den Haag
De Randstad komt er bekaaid af in het hoofdlijnenakkoord, vinden twee economen. (Foto ter illustratie) Shutterstock

“Het Hoofdlijnenakkoord pakt zeer ongunstig uit voor de Randstad”, waarschuwen de economen Raymond Gradus en Roel Beetsma in een opiniestuk in dagblad Trouw. “En dat terwijl het tekort aan huizen en arbeidskracht daar juist zo nijpend is. De regio profiteert van hoofdlijnenakkoord, ten koste van Randstad, vinden de economen.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. 

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Jeroen Baldwin

Jeroen Baldwin is journalist en chef redactie van SpoorPro.nl

3 reacties op “‘Keuze voor Lelylijn en Nedersaksenlijn gaat ten koste van Randstad’”

Marc Busio|17.07.24|11:48

In de Randstad hoeven ze zich geen zorgen te maken, want die Lelylijn en Nedersaksenlijn zullen er nooit komen. Ze kunnen zich beter zorgen maken over de enorme kostenoverschrijdingen waarmee spoorbouwprojecten al decennialang gepaard gaan en de vraag beantwoorden of die wel altijd het juiste antwoord zijn op hun mobiliteitsvraagstuk.

SchwarzeGeist|18.07.24|14:13

Een goed idee is dit plan want er is al genoeg gedaan voor de randstad !!!! Nu wordt het de hoogste tijd dat het oosten en noorden aan de beurt zijn voor betere verbindingen !!!!

Marc Busio|20.07.24|10:55

@SchwarzeGeist: Ik heb alle sympathie voor de provincie (woon zelf in een klein Noord-Brabants dorp), maar de eerlijkheid gebiedt te zeggen dat openbaar vervoer in de Randstad veel meer impact heeft dan daarbuiten. Buiten de Randstad wordt minder dan 5% van de vervoersbewegingen met het ov gemaakt en een paar extra spoorlijnen brengen daar echt geen verandering in. Mensen zijn al vele decennia gewend aan hun eigen auto en voelen zich daar happy bij. Die gaan echt niet de trein pakken.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.