Kabinet wil eind dit jaar knoop doorhakken over Lelylijn
Het kabinet komt eind van dit jaar (2024) met een vervolgopdracht voor de Lelylijn. Dat staat in het vrijdag gepresenteerde regeerakkoord. Ook de beheerconcessie van het hoofdrailnet, grensoverschrijdende verbindingen en de implementatie van ERTMS komen aan bod. Een greep uit het akkoord.
Wilt u dit artikel lezen?
Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt.
Bent u al abonnee?
Goed om zo snel mogelijk door te pakken, want de druk op de Randstad wordt te groot: prijzen van vastgoed stijgen daar enorm (een veelvoud van wat de Lelylijn kost). Plaatsen als Swifterband en Emmeloord kunnen nog enorm groeien. En Drachten moet (opnieuw) met Groningen worden verbonden via het spoor. En met de Randstad natuurlijk. Want ‘Elke regio telt’, zeker nu Groningen de proeftuin van (groene) waterstofeconomie wordt.