Studie: combinatie ATO en ERTMS Hybrid Level 3 levert veel capaciteit op

RIF_ERTMS_09-2020
RailTech.com

Als de spoortechnieken ERTMS Hybrid Level 3 en Automatic Train Operation (ATO) gecombineerd worden, dan kan de bezetting van het spoor met ruim 40 procent worden gereduceerd. Dit blijkt uit een case study waarin een simulatie is gedaan met een toekomstige dienstregeling. Masterstudent Ruben Vergroesen  aan de TU Delft voerde in samenwerking met ProRail onderzoek uit naar Automatic Train Operation (ATO) en spoorbeveiligingssysteem ERTMS.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. 

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Esther Geerts

Esther Geerts is journalist van RailTech.com, de internationale zusteruitgave van SpoorPro.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.