ProRail en NS: angst van machinisten onnodig

NS, trein, sein, veiligheid

De angst van machinisten over het verhogen van de aanrijsnelneid van treinen bij stations is onnodig. Dat zeggen ProRail en de NS naar aanleiding van bezorgde reacties van machinisten. Bij de stations waar ProRail in de toekomst de snelheid wil verhogen, worden eerst veiligheidsaanpassingen gemaakt.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. 

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Marieke van Gompel

Marieke van Gompel is journalist van SpoorPro en algemeen hoofdredacteur van ProMedia Group.

1 reactie op “ProRail en NS: angst van machinisten onnodig”

Fred Janssen|15.01.13|11:16

Ik snap de klacht van de machinisten niet. Boven de 40km/h werkt ATB altijd. Ook wordt er meer ATBvv uitgerold en wisselstraten verbeterd (sneller te berijden en minder kruisingen).
Wat is dan het probleem? De punten genoemd in het onderzoek worden toch aangepakt?

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

ProRail en NS: angst van machinisten onnodig | SpoorPro.nl

ProRail en NS: angst van machinisten onnodig

NS, trein, sein, veiligheid

De angst van machinisten over het verhogen van de aanrijsnelneid van treinen bij stations is onnodig. Dat zeggen ProRail en de NS naar aanleiding van bezorgde reacties van machinisten. Bij de stations waar ProRail in de toekomst de snelheid wil verhogen, worden eerst veiligheidsaanpassingen gemaakt.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. 

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Marieke van Gompel

Marieke van Gompel is journalist van SpoorPro en algemeen hoofdredacteur van ProMedia Group.

1 reactie op “ProRail en NS: angst van machinisten onnodig”

Fred Janssen|15.01.13|11:16

Ik snap de klacht van de machinisten niet. Boven de 40km/h werkt ATB altijd. Ook wordt er meer ATBvv uitgerold en wisselstraten verbeterd (sneller te berijden en minder kruisingen).
Wat is dan het probleem? De punten genoemd in het onderzoek worden toch aangepakt?

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.