‘Spoedoperatie wissels geen relatie met incident Hilversum’
De situatie met de vier kapotte wissels bij Rotterdam en Den Haag heeft geen relatie met het incident dat onlangs heeft plaatsgevonden bij Hilversum, omdat het om een ander type wissel gaat. Dat zegt ProRail. De spoorbeheerder besloot woensdagavond vier wissels buiten dienst te stellen voor spoedreparaties. Daardoor rijden ook vrijdag minder treinen tussen Den Haag Centraal en Utrecht Centraal.
Wilt u dit artikel lezen?
Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt.
Bent u al abonnee?
Waar zijn de inspectie rapporten van alle wissels (spoorbruggen, overwegen, bochten, seinen, …) van afgelopen jaren en op welke punten is gecontroleerd?
Zijn er state of the art inspectie- en test-methoden gebruikt met voldoende nauwkeurigheid voor de geldende en verwachte belastingen; overeenkomstig met de toleranties en ontwerpspecificaties van het betreffende spooronderdeel?
Zijn er interne gebreken zoals scheuren of vermoeidheid?
Deugdelijke spoor APK aub.