Grotere rol voor PLC-systemen in Nederlandse spoor
VIDEO – PLC-systemen gaan in de toekomst in alle facetten van het spoor een rol spelen, zowel in de signalering, wisselsturing, interlocking, bij overwegen en wisselverwarming. Dat verwacht account manager Jan van der Heide van Pilz Nederland. Pilz Nederland presenteerde de PLC-techniek enkele weken geleden op InnoTrans in Berlijn.
Wilt u dit artikel lezen?
Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt.
Bent u al abonnee?
Het verschil tussen een PLC en ‘klassieke’ (electronische) spoorbeveiligingslogica is doodsimpel: klassieke (electronische) spoorbeveiligingslogica is technisch bewezen failsafe. Een PLC is dat niet.
Door het vervallen van de klassieke failsafe-eis (nu: SIL4) is het regeltechnisch mogelijk geworden om PLC’s in te zetten. Wat er dan kan gebeuren weten ze in China inmiddels ook. Zie .
haateeteepee : / / nl(punt)wikipedia(punt)org / wiki / Treinongeval_bij_Wenzhou (spaties svp verwijderen)
@Arco Sierts, PLC techniek is wel zeker bewezen failsafe, de industrie (Staal, Proces, Kermis, Havens, etc) is hier al langer achter en gebruikt het veelvuldig.