Mansveld: overschakelen naar OCCR kost vier uur

Als NS en ProRail willen overschakelen naar het Operationeel Controle Centrum Rail (OCCR) neemt dat vier uur in beslag. Daardoor wordt het OCCR alleen bij grote calamiteiten ingeschakeld als back-up. Dat zegt staatssecretaris van Infrastructuur en Milieu Wilma Mansveld in antwoorden op vragen van Tweede Kamerlid Carla Dik-Faber van de ChristenUnie. Het OCCR is het landelijke controlecentrum voor het Nederlandse spoor dat bij calamiteiten andere verkeersleidingsposten kan overnemen.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. 

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Marieke van Gompel

Marieke van Gompel is journalist van SpoorPro en algemeen hoofdredacteur van ProMedia Group.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Mansveld: overschakelen naar OCCR kost vier uur | SpoorPro.nl

Mansveld: overschakelen naar OCCR kost vier uur

Als NS en ProRail willen overschakelen naar het Operationeel Controle Centrum Rail (OCCR) neemt dat vier uur in beslag. Daardoor wordt het OCCR alleen bij grote calamiteiten ingeschakeld als back-up. Dat zegt staatssecretaris van Infrastructuur en Milieu Wilma Mansveld in antwoorden op vragen van Tweede Kamerlid Carla Dik-Faber van de ChristenUnie. Het OCCR is het landelijke controlecentrum voor het Nederlandse spoor dat bij calamiteiten andere verkeersleidingsposten kan overnemen.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. 

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Marieke van Gompel

Marieke van Gompel is journalist van SpoorPro en algemeen hoofdredacteur van ProMedia Group.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.