Mansveld: NS hoeft Mat ’64 niet met baanschuiver uit te rusten

Trein, ontsporing, NS

NS hoeft de Mat ’64-treinen niet uit te rusten met baanschuivers. Omdat de treinen aan het einde van dit jaar uit dienst worden gehaald, leveren de baanschuivers een beperkte veiligheidswinst op. Dat meldde staatssecretaris Mansveld van Infrastructuur en Milieu woensdag aan de Tweede Kamer.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. 

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Marieke van Gompel

Marieke van Gompel is journalist van SpoorPro en algemeen hoofdredacteur van ProMedia Group.

1 reactie op “Mansveld: NS hoeft Mat ’64 niet met baanschuiver uit te rusten”

Arco Sierts|30.04.15|13:13

Ik ben heel benieuwd of ProRail en ILenT nu ook *eindelijk* eens constateren dat, naast de reeds lang bekende materieelfactor, de specifieke infraconditie ‘spoorwegovergang in boogligging’ een extreem veel hoger risico oplevert op zowel ontsporing als gevolgrisico’s, en dat daar het overwegenbeleid nadrukkelijk op wordt aangepast.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Mansveld: NS hoeft Mat ’64 niet met baanschuiver uit te rusten | SpoorPro.nl

Mansveld: NS hoeft Mat ’64 niet met baanschuiver uit te rusten

Trein, ontsporing, NS

NS hoeft de Mat ’64-treinen niet uit te rusten met baanschuivers. Omdat de treinen aan het einde van dit jaar uit dienst worden gehaald, leveren de baanschuivers een beperkte veiligheidswinst op. Dat meldde staatssecretaris Mansveld van Infrastructuur en Milieu woensdag aan de Tweede Kamer.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. 

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Marieke van Gompel

Marieke van Gompel is journalist van SpoorPro en algemeen hoofdredacteur van ProMedia Group.

1 reactie op “Mansveld: NS hoeft Mat ’64 niet met baanschuiver uit te rusten”

Arco Sierts|30.04.15|13:13

Ik ben heel benieuwd of ProRail en ILenT nu ook *eindelijk* eens constateren dat, naast de reeds lang bekende materieelfactor, de specifieke infraconditie ‘spoorwegovergang in boogligging’ een extreem veel hoger risico oplevert op zowel ontsporing als gevolgrisico’s, en dat daar het overwegenbeleid nadrukkelijk op wordt aangepast.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.