ProRail-directeur: spooronderdelen sneller vervangen
ProRail-directeur Pier Eringa wil schoon schip maken en alle dingen die niet deugen aanpakken. Zo dient er volgens hem meer eenheid op het spoor te komen en moeten spooronderdelen sneller worden vervangen. “Het motto van ProRail is niet bij twijfel vervangen, maar dat moet het wel worden. Dat vraagt om politieke moed en investeringen.” Volgens de topman is het Nederlandse spoor nu nog te veel een lappendeken van nieuwe en oude technieken.
Wilt u dit artikel lezen?
Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt.
Bent u al abonnee?
Bij de NS pleegde men volgens een vaststaand onderhoudsregime wat niet gericht was op winst maken maar doelgericht onderhoud plegen om storingen te voorkomen, De schuld ligt bij de toenmalige politici met hun “privatisering”van de NS omdat ZIJ er beter van werden,en hun opvolgers die er in blijven volharden.
De spoorwegen zullen alleen maar weer een goed functionerend bedrijf worden als het weer één bedrijf wordt dat gericht is op optimaal reizigersvervoer en niet op winst maken en zakkenvullen.
Jammer dat mevrouw Lohle van de FNV de feiten rond PGO over het hoofd ziet: de contracten die inmiddels PGO zijn, laten een enorme storingsreductie zien, leiden tot een aantoonbaar veiliger spoor en kosten de belastingbetaler minder geld. De PGO-contracten dienen dus juist bij uitstek het publiek belang.
@ Mr Horstink : dat is idd wat uit de cijfertjes en grafiekjes te zien is !!! op papier is het allemaal geweldig, zou ik ook zeggen als ik Prorail was….