Interactief geluidsscherm komt omhoog bij passerende trein
Een interactief geluidsscherm dat omhoog komt zodra treinen passeren en weer wegzakt zodra ze voorbij zijn. Dit is een nieuwe benadering voor het reduceren van geluidsoverlast door treinen die door de TU Delft is doorontwikkeld. Het geluidsscherm bestaat uit een monolithisch systeem, waardoor er weinig onderhoud nodig is. De statistische balancering zorgt ervoor dat er voor de bewegingen van het scherm geen aandrijving nodig is.
Wilt u dit artikel lezen?
Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt.
Bent u al abonnee?
Wat gebeurt er als de wind/storm hierop staat. Wat doet het zonlicht met het plexiglas. En hoe zit het met het PVR. Hoe hoog gaan ze worden. Als een trein met 140 km/h passeert krijg je zuiging en wat gaat er dan met dit scherm gebeuren.
Geachte Moderator,
Graag kom ik in contact met de heer Hoessein Alkisaei
voor een mogelijk spoorproject
Onder vermelding: Überprüfungs-Strecke Harlingen- Leer
• ‘flexi-geluidswallen’
• ‘Deel elektrificatie’ Multi-courante 1,8/3 KV DC /15 KV AC
• ombouw dieseltreinen met ‘panto’s’ boven- en zijlings/onder
• Elektrificatie met ‘derde rails’ in combi met bovenleiding (Leeuwarden en Groningen/Zwolle)
Contact
Loek van der Heide info@loekvanderheide.nl / 06-430 23468
Beste Loek,
Je kunt Hoessein Alkisaei bereiken via e-mailadres h.alki@live.com.
Ik vermoedde eerst dat het een soort opblaasbare zakken waren die zich juist door de zog van de trein zouden vullen en rechtop zouden richten. Door inwendige draden/wanden wordt voorkomen dat het scherm tegen de trein kan waaien en alleen van de spoorbaan af, na passage van de trein weer ineen zakt.