Spoorlassen op Moerdijkbrug veroorzaken problemen
De spoorlassen op de Moerdijkbrug zorgen ervoor dat spoorbeheerder ProRail de laatste tijd meerdere malen is geconfronteerd met defecten aan het spoor op deze brug. Afgelopen maandag brak een las die slechts een paar weken geleden is aangebracht. Spoorbeheerder ProRail zegt samen met de aannemer op zoek te zijn naar onderhouds- en hersteltechnieken voor de spoorlassen.
Wilt u dit artikel lezen?
Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt.
Bent u al abonnee?
Er lijkt iets niet te kloppen in bovenstaand verhaal: er wordt wel uitgelegd waarom herstel hier veel langer duurt, maar niet waarom er hier vaker breuken optreden dan elders, en dat is nou net waar het om gaat.
Verder meen ik te weten dat bij bruggen de compensatielassen juist op de overgang tussen brug en vasteland liggen, en daar ligt nou net geen ingegoten spoor. Dus hoe kan het herstel daar nu een probleem zijn? Of is dat wel het geval, en is dat dan het probleem? Vragen, vragen…