Elektrische scheidingslas volgt beweging en dynamiek van trein
Voestalpine Railpro presenteert op volgende week op InnoTrans een nieuw ontwikkelde elektrische scheidingslas die in staat is de beweging en dynamische energie van de trein zo min mogelijk te verstoren. Volgens de spoorleverancier levert dit het meeste comfort en de minste slijtage op. InnoTrans is van 20 tot en met 23 september in de Messe in Berlijn.
De nieuw ontwikkelde elektrische scheidingslas, eNeRGie-las genaamd, heeft uitgebreide testen doorstaan en kan volgens Voestalpine aan langdurige zware krachten en verschillende klimaatomstandigheden worden blootgesteld zonder dat deze defect raakt.
Voestalpine Railpro heeft met deze las een aanbesteding van ProRail gewonnen, waardoor de leverancier dit product de aankomende drie jaar aan de Nederlandse railinframarkt mag gaan leveren. Voestalpine Railpro is op de beursvloer te vinden in Hal 21b en heeft standnummer 210.
Buitenterrein InnoTrans
De spoorleverancier heeft ook een plek op het buitenterrein waar de ‘Fix/Dyna-stop light’ te vinden is. Dit is een stootjuk dat toepasbaar is in light rail en zowel dynamisch als vast te plaatsen is. Ook toont het bedrijf de StofArmLos-trein. Een vernieuwde Fccpps-wagon is uitgerust met een hoge druk watersproei installatie, een hydraulisch aangestuurde stortinrichting, verlichting en wordt bediend met een afstandsbediening. De trein bevochtigt de ballast met water. Hierdoor komt er aanzienlijk minder stof vrij tijdens het lossen, waardoor de problematiek rondom inhaleerbaar kwartsstof wordt weggenomen.
Wilt u dit artikel lezen?
Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt.
Bent u al abonnee?