Asset Rail wint onderhoudscontract in Drenthe
Asset Rail heeft de aanbesteding voor het Prestatie Gericht Onderhoud-contract Drenthe2 gewonnen. De spooraannemer gaat vanaf deze zomer vijf jaar lang het spooronderhoud in en rond Zwolle en een groot deel van Drenthe verzorgen. Het gaat om het contract Drenthe2 dat in opdracht van ProRail wordt uitgevoerd. De partijen ondertekenden woensdag daarvoor het contract.
Wilt u dit artikel lezen?
Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt.
Bent u al abonnee?
Leuk, nog meer inhuur op het spoor…
Carlo , je zou je ook kunnen af vragen waarom Strukton steeds er naast grijpt . Ze zijn nu al een gedeelte van de Maaslijn de Peel en nu Drente2 kwijt . Misschien te duur of teveel overhead ?
Carlo,
Aangezien we jaren onder dezelfde vlag hebben gewerkt,hoeven we er geen discussie over te voeren dat Strukton projectmatig altijd mooi stukje kwaliteit levert.
Ik heb dan ook 12,5 jaar met liefde voor deze aannemer gewerkt,en ben er nooit wat tekort gekomen.
We praten dan ook over het Systems,die hardwerkende mensen heeft .
Helaas gaat dit niet altijd op voor de PCA’s van Strukton,waar mensen werken die minder hard lopen.
Dit was ook te zien in de PGO-overdrachten naar Asset Rail.
huidige cijfers van SW-storingen in Eemland zijn nu extreem laag.
Dit zijn wel keiharde feiten,ProRail ziet deze cijfers ook.
De overdracht afgelopen jaar van de Peel was hetzelfde drama,de monteurs hebben extreme uren gedraaid in de start van het contractgebied.
Treindienstleiders waren vaak verbaast over het vlotte aanpakken van storingen.
Feiten: cijfers van storingen lopen flink omlaag,en de ‘kleine’ aannemer wordt in afgelopen maanden 2x zo groot
Ik spreek nog diverse mensen die van Strukton PCA overgestapt zijn naar Asset Rail en voor velen is het een verademing dat ze nu bij Asset werken .