ProRail schrijft marktconsultatie uit voor uitbreiding perron Arnhem
ProRail heeft in opdracht van de provincie Gelderland een marktconsultatie uitgeschreven om perron 4 van station Arnhem te verlengen. Volgens de spoorbeheerder moet de capaciteit van het station worden vergroot om met meer treinen te rijden tussen Arnhem en Nijmegen.
Wilt u dit artikel lezen?
Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt.
Bent u al abonnee?
Hier kan je de kortzichtige visie van Prutsrail zien.Alleen aan €€€ denken. Eerst een stel sporen opbreken vanwege kostenbesparing en nu die zelfde sporen weer terug leggen.Is het zelfde met overloopwissels op de vrije baan. Eerst weghalen vanwege kostenbesparing, en nu klagen en treinen opheffen bij calamiteiten of gestrande trein.
De schrijfster snapt het verschil niet tussen een perron en een spoor. Volgens de tekening gaat het om spoor 4 langs het eerste perron, en niet om perron 4…….
@John van R: er is vlgs mij wel een groot verschil, nu zijn de meestgebruikte wissels 60 of 80 km/u en dat levert mooie tijdswinsten op.
@John Rdam: leg het Carlijn dan ff uit. Spoor is een vak :)
Nog een opmerking voor Carlijn: “PHS richt zich op het vaker en meer treinen laten rijden op de belangrijkste spoorlijnen in”… de brede Randstad. Niet in heel NL, want dan zou er veel meer gedaan moeten worden.