Staatssecretaris: ‘Non-stop intercity’s niet snel rendabel’
Staatssecretaris Stientje van Veldhoven van het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat denkt dat non-stop intercitytreinen tussen provincies zoals Limburg en Friesland en de Randstad niet snel rendabel zullen zijn. Ze reageert hiermee op Kamervragen van Kamerlid Mustafa Amhaouch (CDA). De vragen waren gesteld naar aanleiding van een interview met ProRail-topman Pier Eringa, waarin hij zei tijdens spitsuren supersnelle intercityverbindingen te willen tussen Leeuwarden, Groningen en de Randstad.
Wilt u dit artikel lezen?
Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt.
Bent u al abonnee?
L’histoire se repête. Van 1978-1981 kenden we al de IC+ Heerlen-Den Haag, Maastricht-Amsterdam en Groningen – Den Haag, getrokken mat, reservering, extra’s als kranten, minder stops. Vervolgens wilde de politiek méér stops; tot het niet meer paste dan wel functioneel was. Lees ook Wikipedia al vergeet men daar 502/501.
Kan men voor een snelle verbinding nog wel om een spoor over/langs de Afsluitdijk heen?