ILT: rood sein-passages Keolis door onervarenheid machinisten

Trein van Keolis op station Zwolle, Kamperlijn
Om 12.00 uur vanmiddag verliep het ultimatum van de bonden. 2018, Marieke van Gompel

De negen rood sein-passages van Keolis eerder dit jaar zijn vooral veroorzaakt door de onervarenheid van de machinisten. Omdat er relatief weinig tijd zit tussen het winnen van de concessie en de start ervan, moest Keolis snel nieuwe machinisten aan nemen. Dat blijkt uit een analyse van de Inspectie Leefomgeving en Transport (ILT), die staatssecretaris Stientje van Veldhoven van Infrastructuur en Waterstaat naar de Tweede Kamer stuurde.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. 

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Carlijn Kruidhof

Carlijn Kruidhof is redacteur bij SpoorPro, RailTech en RailFreight. Ze schrijft ook voor de andere vakbladen van ProMedia Group.

1 reactie op “ILT: rood sein-passages Keolis door onervarenheid machinisten”

Wim Coenraad HonFIRSE|28.06.18|14:14

Als je machinisten km bordjes in kaart laat brengen heb je toch een serieus probleem met je eigen veiligheidsmanagement.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

ILT: rood sein-passages Keolis door onervarenheid machinisten | SpoorPro.nl

ILT: rood sein-passages Keolis door onervarenheid machinisten

Trein van Keolis op station Zwolle, Kamperlijn
Om 12.00 uur vanmiddag verliep het ultimatum van de bonden. 2018, Marieke van Gompel

De negen rood sein-passages van Keolis eerder dit jaar zijn vooral veroorzaakt door de onervarenheid van de machinisten. Omdat er relatief weinig tijd zit tussen het winnen van de concessie en de start ervan, moest Keolis snel nieuwe machinisten aan nemen. Dat blijkt uit een analyse van de Inspectie Leefomgeving en Transport (ILT), die staatssecretaris Stientje van Veldhoven van Infrastructuur en Waterstaat naar de Tweede Kamer stuurde.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. 

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Carlijn Kruidhof

Carlijn Kruidhof is redacteur bij SpoorPro, RailTech en RailFreight. Ze schrijft ook voor de andere vakbladen van ProMedia Group.

1 reactie op “ILT: rood sein-passages Keolis door onervarenheid machinisten”

Wim Coenraad HonFIRSE|28.06.18|14:14

Als je machinisten km bordjes in kaart laat brengen heb je toch een serieus probleem met je eigen veiligheidsmanagement.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.