Automobilist overleden na botsing met trein

Botsing auto-trein in Scheemda (bron: De Vries Media)

Op een spoorwegovergang in het Groningse Scheemda is maandagochtend een automobilist om het leven gekomen na een botsing met een Arriva-trein. De automobilist werd nog naar het ziekenhuis gebracht, maar overleed daar aan zijn verwondingen. De machinist kwam met de schrik vrij, meldt de politie.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. 

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Inge Jacobs

Inge is redacteur van SpoorPro en vaste redacteur van OVPro, het vakblad voor OV-professionals.

1 reactie op “Automobilist overleden na botsing met trein”

André Hirdes|20.08.18|12:51

Er zijn eenvoudige autonoom werkende overweg beveiligingen uit de lightrailwereld, die voor heel ruim minder dan de standaard overweg van ProRail in een tijdsbestek van weken zouden kunnen worden geïnstalleerd Deze worden in NL niet gebruikt op het hoofdspoor en zelfs niet op nevenlijnen. Dan toch liever een paar extra doden. Te gek voor worden.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Automobilist overleden na botsing met trein | SpoorPro.nl

Automobilist overleden na botsing met trein

Botsing auto-trein in Scheemda (bron: De Vries Media)

Op een spoorwegovergang in het Groningse Scheemda is maandagochtend een automobilist om het leven gekomen na een botsing met een Arriva-trein. De automobilist werd nog naar het ziekenhuis gebracht, maar overleed daar aan zijn verwondingen. De machinist kwam met de schrik vrij, meldt de politie.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. 

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Inge Jacobs

Inge is redacteur van SpoorPro en vaste redacteur van OVPro, het vakblad voor OV-professionals.

1 reactie op “Automobilist overleden na botsing met trein”

André Hirdes|20.08.18|12:51

Er zijn eenvoudige autonoom werkende overweg beveiligingen uit de lightrailwereld, die voor heel ruim minder dan de standaard overweg van ProRail in een tijdsbestek van weken zouden kunnen worden geïnstalleerd Deze worden in NL niet gebruikt op het hoofdspoor en zelfs niet op nevenlijnen. Dan toch liever een paar extra doden. Te gek voor worden.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.