ILT: Nederlands spoor is heel veilig maar het kan nog beter

Het Nederlandse spoor was heel veilig in 2017, maar toch kunnen er nog stappen worden genomen om de veiligheid te verhogen. Vooral het verminderen van het aantal overwegen ‘kan nog winst opleveren’. Verder moet het aantal rood sein-passages omlaag. Dat blijkt uit het Jaarverslag Spoorveiligheid 2017 van de Inspectie Leefomgeving en Transport.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. 

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Carlijn Kruidhof

Carlijn Kruidhof is redacteur bij SpoorPro, RailTech en RailFreight. Ze schrijft ook voor de andere vakbladen van ProMedia Group.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

ILT: Nederlands spoor is heel veilig maar het kan nog beter | SpoorPro.nl

ILT: Nederlands spoor is heel veilig maar het kan nog beter

Het Nederlandse spoor was heel veilig in 2017, maar toch kunnen er nog stappen worden genomen om de veiligheid te verhogen. Vooral het verminderen van het aantal overwegen ‘kan nog winst opleveren’. Verder moet het aantal rood sein-passages omlaag. Dat blijkt uit het Jaarverslag Spoorveiligheid 2017 van de Inspectie Leefomgeving en Transport.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. 

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Carlijn Kruidhof

Carlijn Kruidhof is redacteur bij SpoorPro, RailTech en RailFreight. Ze schrijft ook voor de andere vakbladen van ProMedia Group.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.