Tweede etage opstelterrein oplossing voor capaciteitstekort treinen

tweelaags treinparkeergarage
Bron: Strukton Rail

Strukton Rail wil het tekort aan opstelcapaciteit voor treinen aanpakken door opstelterreinen een tweede verdieping te geven. Op die manier ontstaat er een soort parkeergarage voor treinstellen. Het spoorbedrijf heeft een ontwerp uitgewerkt voor een tweede laag op het opstelterrein aan de Cartesiusweg in Utrecht.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. 

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Carlijn Kruidhof

Carlijn Kruidhof is redacteur bij SpoorPro, RailTech en RailFreight. Ze schrijft ook voor de andere vakbladen van ProMedia Group.

2 reacties op “Tweede etage opstelterrein oplossing voor capaciteitstekort treinen”

Arco Sierts|28.12.18|16:01

In mijn beleving is dit de duurste en minst maatschappelijk renderende oplossing die je maar kunt verzinnen. ALS je al een verdieping op de Cartesiusweg zou zetten, dan kan je er beter een autoluwe woonwijk bovenop bouwen. Ideale locatie zo vlakbij Utrecht Centraal! Dat levert veel meer rendement op, OOK maatschappelijk gezien. Nul-waarde-toevoegende activiteiten als treinen stallen doe je in de buitengebieden. In hoofdknopen met ruimtegebrek moet je snel doorrijden of snel kopmaken. Simpel :)

Arco Sierts|28.12.18|16:09

Ik bedoel maar: als DIE strategisch-ruimtelijk/economische essentie van Amsterdam Centraal & DoorStroomStation Utrecht & inmiddels ook Zwolle nog steeds niet is doorgedrongen tot de denkkracht van de NL-spoorsector, dan lig je al minstens 30 jaar onder een civieltechnische betonplaat. Oh w8…

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Tweede etage opstelterrein oplossing voor capaciteitstekort treinen | SpoorPro.nl

Tweede etage opstelterrein oplossing voor capaciteitstekort treinen

tweelaags treinparkeergarage
Bron: Strukton Rail

Strukton Rail wil het tekort aan opstelcapaciteit voor treinen aanpakken door opstelterreinen een tweede verdieping te geven. Op die manier ontstaat er een soort parkeergarage voor treinstellen. Het spoorbedrijf heeft een ontwerp uitgewerkt voor een tweede laag op het opstelterrein aan de Cartesiusweg in Utrecht.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. 

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Carlijn Kruidhof

Carlijn Kruidhof is redacteur bij SpoorPro, RailTech en RailFreight. Ze schrijft ook voor de andere vakbladen van ProMedia Group.

2 reacties op “Tweede etage opstelterrein oplossing voor capaciteitstekort treinen”

Arco Sierts|28.12.18|16:01

In mijn beleving is dit de duurste en minst maatschappelijk renderende oplossing die je maar kunt verzinnen. ALS je al een verdieping op de Cartesiusweg zou zetten, dan kan je er beter een autoluwe woonwijk bovenop bouwen. Ideale locatie zo vlakbij Utrecht Centraal! Dat levert veel meer rendement op, OOK maatschappelijk gezien. Nul-waarde-toevoegende activiteiten als treinen stallen doe je in de buitengebieden. In hoofdknopen met ruimtegebrek moet je snel doorrijden of snel kopmaken. Simpel :)

Arco Sierts|28.12.18|16:09

Ik bedoel maar: als DIE strategisch-ruimtelijk/economische essentie van Amsterdam Centraal & DoorStroomStation Utrecht & inmiddels ook Zwolle nog steeds niet is doorgedrongen tot de denkkracht van de NL-spoorsector, dan lig je al minstens 30 jaar onder een civieltechnische betonplaat. Oh w8…

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.