Renovatie oudste metrolijn van Amsterdam afgerond

Metrostation Oostlijn, foto: gemeente Amsterdam

De oudste metrolijn van Amsterdam, de Oostlijn, is woensdag na een renovatieproject weer in gebruik genomen. De afgelopen 2,5 jaar zijn zestien stations langs de twee ’takken’, Gaasperplaslijn en Geinlijn, flink opgeknapt.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. 

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Onderwerpen: , ,

Auteur: Marieke van Gompel

Marieke van Gompel is journalist van SpoorPro en algemeen hoofdredacteur van ProMedia Group.

1 reactie op “Renovatie oudste metrolijn van Amsterdam afgerond”

Pat Rick|13.12.18|17:37

Goed zo! En nu doorpakken en de metro uitbreiden naar Schiphol/Hoofddorp, Almere Zaanstad. Want die mag niet ophouden bij de stadsgrenzen en is toch niet voor Amsterdammers alleen. De mobiliteitspolitiek begint in de voorsteden (zie London). Bij de aanleg van Almere is er vooral een structureel fileprobleem gemaakt dat met miljarden voor de A1/A6 pas nu wordt opgelost. Om dit op te lossen zijn veel hogere spoorfrequenties nodig (36 tot 48 per uur) dan met de trein mogelijk.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Renovatie oudste metrolijn van Amsterdam afgerond | SpoorPro.nl

Renovatie oudste metrolijn van Amsterdam afgerond

Metrostation Oostlijn, foto: gemeente Amsterdam

De oudste metrolijn van Amsterdam, de Oostlijn, is woensdag na een renovatieproject weer in gebruik genomen. De afgelopen 2,5 jaar zijn zestien stations langs de twee ’takken’, Gaasperplaslijn en Geinlijn, flink opgeknapt.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. 

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Onderwerpen: , ,

Auteur: Marieke van Gompel

Marieke van Gompel is journalist van SpoorPro en algemeen hoofdredacteur van ProMedia Group.

1 reactie op “Renovatie oudste metrolijn van Amsterdam afgerond”

Pat Rick|13.12.18|17:37

Goed zo! En nu doorpakken en de metro uitbreiden naar Schiphol/Hoofddorp, Almere Zaanstad. Want die mag niet ophouden bij de stadsgrenzen en is toch niet voor Amsterdammers alleen. De mobiliteitspolitiek begint in de voorsteden (zie London). Bij de aanleg van Almere is er vooral een structureel fileprobleem gemaakt dat met miljarden voor de A1/A6 pas nu wordt opgelost. Om dit op te lossen zijn veel hogere spoorfrequenties nodig (36 tot 48 per uur) dan met de trein mogelijk.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.