Wim Knopperts: ‘Informatie over ERTMS moet nu vrij gaan stromen’
Met het kabinetsbesluit om ERTMS te gaan uitrollen op een aantal spoortrajecten breekt na vijf jaar studeren de realisatiefase aan. “We markeren dit moment met een bijeenkomst die alle marktpartijen een kans geeft om in te stappen en hun stem te laten horen”, aldus Wim Knopperts, programmadirecteur ERTMS. Het ERTMS Congres ‘Time to Connect’ vindt op 30 januari plaats in de Jaarbeurs.
Wilt u dit artikel lezen?
Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt.
Bent u al abonnee?
Ik lees hierboven: “De Hanzelijn is nu uitgerust met ATB en ERTMS.”.
Dat is onjuist resp. onvolledig. FF corrigerend: “De Hanzelijn is nu uitgerust met NS54/ATB-baansignalering en ERTMS Level 2.
De vervolgzin zou als volgt moeten zijn: “Nadat de omgebouwde treinen en gebruiksprocessen uitvoerig zijn getest, verdwijnen de NS54-seinen en de ATB […]”
Voor de duidelijkheid: machinisten rijden niet op ATB, maar rijden op seinen, en worden ondersteund en gecorrigeerd door treinbeinvloeding.