Nederlandse aannemers krijgen groen licht voor Fehmarnbelt-verbinding
Nederlandse aannemers BAM, Boskalis en Van Oord hebben groen licht gekregen voor de uitvoering van de contracten voor het ontwerp en de bouw van de Femernbelt-verbinding tussen Denemarken en Duitsland. In 2016 maakte opdrachtgever Femern A/S de voorlopige gunning van het grote project aan het consortium Femern Link Contractors (FLC) bekend. Het consortium was nog in afwachting van diverse vergunningen aan Deense en Duitse zijde en de ministeriële goedkeuring.
Wilt u dit artikel lezen?
Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt.
Bent u al abonnee?
Zo’n gewelidig project, en dat voor 3.5 miljard voor de Fehnmarnbelt. Hoe moeilijk is het voor VenW om voor ca. de helft van die 3.5 Mld het Afsluitdijkspoor plus 2 Naviducten te realiseren over deze zeewerende AANsluit-dijk… Desnoods investeren in EEN naviduct in combinatie met mega gemaal, en vismigratie inlaat…..
Loek vd H.
Prachtig, die weg. -/- spoorverbinding tussen Dld en Denemarken.. Hoe moeilijk is het dan, om te investeren in een kustspoorlijn
de ontbrekende spoorweg schakel over de Afsluitdjijk naast de Lely-Hanze route aanvullend. en aansluitend op de Wunderlinie Groningen-Bremen. Het Afsluitdijkspoor verbindt de IJmondhavens rechtstreeks met de fehmarnbeld naar Scandinavië.
Loek vd Heide