Duitsland haalt planning digitale interlocking vijf jaar naar voren

ETCS bord en passerende ICE
Bron: Deutsche Bahn / Max LautenschlÀger

Het Duitse spoornetwerk moet tegen 2035 volledig zijn uitgerust met digitale interlocking technologie, dat is vijf jaar eerder dan oorspronkelijk gepland. De regering van het land trekt 500 miljoen euro uit om het programma te versnellen. Daarnaast is in Stuttgart het proefproject voor de uitrol van ETCS gestart.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. 

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Mykola Zasiadko

Mykola Zasiadko is redacteur van RailTech.com, de internationale zusteruitgave van SpoorPro.nl.

1 reactie op “Duitsland haalt planning digitale interlocking vijf jaar naar voren”

A C F Sierts|05.09.20|10:05

Wat een nieuws :P
Betuweroute en Hanzelijn werken al sinds de opening op deze manier. Siemens en het spoor in Duitsland liepen een beetje achter ;-)

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Duitsland haalt planning digitale interlocking vijf jaar naar voren | SpoorPro.nl

Duitsland haalt planning digitale interlocking vijf jaar naar voren

ETCS bord en passerende ICE
Bron: Deutsche Bahn / Max LautenschlÀger

Het Duitse spoornetwerk moet tegen 2035 volledig zijn uitgerust met digitale interlocking technologie, dat is vijf jaar eerder dan oorspronkelijk gepland. De regering van het land trekt 500 miljoen euro uit om het programma te versnellen. Daarnaast is in Stuttgart het proefproject voor de uitrol van ETCS gestart.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. 

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Mykola Zasiadko

Mykola Zasiadko is redacteur van RailTech.com, de internationale zusteruitgave van SpoorPro.nl.

1 reactie op “Duitsland haalt planning digitale interlocking vijf jaar naar voren”

A C F Sierts|05.09.20|10:05

Wat een nieuws :P
Betuweroute en Hanzelijn werken al sinds de opening op deze manier. Siemens en het spoor in Duitsland liepen een beetje achter ;-)

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.