SpoorProTV: spoorindustrie lanceert Hop on for our planet-campagne

Karin Haaksman, hoofd Externe Betrekkingen Strukton Rail te gast bij SpoorProTV

Brancheorganisatie Unife, waarin de Europese spoorindustrie is verenigd, heeft woensdagochtend de Hop on for our planet-campagne gelanceerd. Deze campagne heeft als doel jong talent aan te trekken om in de spoorsector te gaan werken. Karin Haaksman, hoofd Externe Betrekkingen bij Strukton Rail, gaf in de uitzending van SpoorProTV een toelichting op de campagne.

Henri Poupart-Lafarge, voorzitter van Unife en algemeen directeur van Alstom, gaf woensdagochtend bij de lancering van de campagne aan dat is de nieuwe generatie zich zeer bewust is van klimaatveranderingen. Door in de spoorsector te werken krijgen zij volgens hem de mogelijkheid om bij te dragen aan het verminderen van de CO2-uitstoot, omdat het spoor ‘de meest duurzame transportmodaliteit’ is. Daar komt ook de call to action in de titel van de campagne ‘Hop on for our planet’ ook vandaan.

Haaksman vertelde in de uitzending van SpoorProTV over een enquête die is afgelegd onder ruim tweeduizend jongeren van de ‘Generatie Z’. Generatie Z bestaat uit jongeren in de leeftijd van 16 tot en met 25 jaar. Zij werden onder meer bevraagd over hun bekendheid met de spoorsector.

Bekijk hier de uitzending terug:

Campagne

Als onderdeel van de Hop on for our planet-campagne vertellen twintig jongeren die voor verschillende spoorbedrijven in Europa werken in een video hoe hun werk eruit ziet. De jongeren werken vullen diverse functies in zoals planners van werkzaamheden, baanwerkers en IT-medewerkers die data van de dienstregeling analyseren. Een van deze video’s wordt in de uitzending getoond.

SpoorProTV is iedere woensdagmiddag om 14.00 uur live op YouTube te zien en is daar na afloop ook terug te kijken. Mensen die zich abonneren op het videokanaal, krijgen automatisch een melding als er een nieuwe uitzending of videoreportage online staat.

Banner SpoorProTV groot

Auteur: Marieke van Gompel

Marieke van Gompel is journalist van SpoorPro en algemeen hoofdredacteur van ProMedia Group.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

SpoorProTV: spoorindustrie lanceert Hop on for our planet-campagne | SpoorPro.nl

SpoorProTV: spoorindustrie lanceert Hop on for our planet-campagne

Karin Haaksman, hoofd Externe Betrekkingen Strukton Rail te gast bij SpoorProTV

Brancheorganisatie Unife, waarin de Europese spoorindustrie is verenigd, heeft woensdagochtend de Hop on for our planet-campagne gelanceerd. Deze campagne heeft als doel jong talent aan te trekken om in de spoorsector te gaan werken. Karin Haaksman, hoofd Externe Betrekkingen bij Strukton Rail, gaf in de uitzending van SpoorProTV een toelichting op de campagne.

Henri Poupart-Lafarge, voorzitter van Unife en algemeen directeur van Alstom, gaf woensdagochtend bij de lancering van de campagne aan dat is de nieuwe generatie zich zeer bewust is van klimaatveranderingen. Door in de spoorsector te werken krijgen zij volgens hem de mogelijkheid om bij te dragen aan het verminderen van de CO2-uitstoot, omdat het spoor ‘de meest duurzame transportmodaliteit’ is. Daar komt ook de call to action in de titel van de campagne ‘Hop on for our planet’ ook vandaan.

Haaksman vertelde in de uitzending van SpoorProTV over een enquête die is afgelegd onder ruim tweeduizend jongeren van de ‘Generatie Z’. Generatie Z bestaat uit jongeren in de leeftijd van 16 tot en met 25 jaar. Zij werden onder meer bevraagd over hun bekendheid met de spoorsector.

Bekijk hier de uitzending terug:

Campagne

Als onderdeel van de Hop on for our planet-campagne vertellen twintig jongeren die voor verschillende spoorbedrijven in Europa werken in een video hoe hun werk eruit ziet. De jongeren werken vullen diverse functies in zoals planners van werkzaamheden, baanwerkers en IT-medewerkers die data van de dienstregeling analyseren. Een van deze video’s wordt in de uitzending getoond.

SpoorProTV is iedere woensdagmiddag om 14.00 uur live op YouTube te zien en is daar na afloop ook terug te kijken. Mensen die zich abonneren op het videokanaal, krijgen automatisch een melding als er een nieuwe uitzending of videoreportage online staat.

Banner SpoorProTV groot

Auteur: Marieke van Gompel

Marieke van Gompel is journalist van SpoorPro en algemeen hoofdredacteur van ProMedia Group.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.