Dive-under spoorwegkruising gebouwd met bakstenen van gerecyclede bagger
De nieuwe zevenhonderd meter lange dive-under in Zwolle wordt in opdracht van ProRail door KWS Infra bekleed met bakstenen van gerecyclede bagger. De bagger is afkomstig uit de bouwkuip die is gegraven voor de aanleg van de dive-under. Door deze onderdoorgang kunnen treinen elkaar straks boven- en onderlangs kruisen.
Wilt u dit artikel lezen?
Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt.Ā
Bent u al abonnee?
Dit lijkt mij wederom een typisch geval van policor-gedreven techno-spielerei dat baggersloten aan belastinggeld kost, enorm over geblaaskaakt wordt, maar feitelijk nulkommaniks milieuwinst oplevert.
ProRail zou eindelijk eens terugleverende onderstations moeten gaat plaatsen. DAT zet zoden aan de dijk! Maar nee hoor: elke keer weer nieuwe flutsmoesjes waarom elke dag weer & steeds maar weer opnieuw bizarveel megawatts aan kinetische energie voor de vogels wegestookt worden. Schandalig.