Miljoenen om OV-knooppunten ‘klaar te maken voor de toekomst’
Er worden de komende jaren miljoenen uitgetrokken om de bereikbaarheid van spoor, weg en water in Nederland te verbeteren. Het Rijk heeft onder meer afspraken gemaakt met regio’s om verschillende stations en stationsgebieden aan te pakken. Dat staat in het Meerjarenprogramma Infrastructuur, Ruimte en Transport (MIRT) dat vrijdag naar de Tweede Kamer is gestuurd.
Wilt u dit artikel lezen?
Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt.
Bent u al abonnee?
We houden ons hart vast bij de projecten rond Utrecht. Keer op keer blijken die meer geld te kosten. Het is vreemd dat de rest van het land hierin mee gaat, terwijl eerst moet blijken dat ze de boel wel op orde krijgen. Laat eerst maar de Uithoflijn een succes worden en terugverdiend zijn. Verder moet eerst de woningdichtheid groter zodat OV(hubs) beter renderen door energieopleverende hoogbouw ipv platte woonwijken van vierkante kilometers, die in de zomer ook nog eens hitte-eilanden worden.
Voor mij is het openbaar vervoer zeer belangrijk. Hier moet ik heel mijn leven gebruik van maken. Niemand vindt het leuk. Maar als je gehandicapt ben, niet vaak mag je van een auto gebruik maken. Het openbaar vervoer vind ik prettig. Je kan vaak dichtbij de plaats uitstappen waar je wilt komen.