Overmatige slijtage spoor Groningen mede-oorzaak ontsporing
Naast een te grote spoorbreedte was ook overmatige slijtage aan het spoor een van de redenen dat op 27 juni een trein van Arriva ontspoorde bij Hoofdstation Groningen. In het omliggende gebied dat door dezelfde onderhoudsaannemer wordt onderhouden (contractgebied Wadden) gaat ProRail aanvullende inspecties uitvoeren. Verder onderzoekt de spoorbeheerder waarom de tekortkomingen in Groningen niet eerder zijn ontdekt.
Wilt u dit artikel lezen?
Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt.
Bent u al abonnee?
Het gaat bij ProRail net zo fout als bij de RET in Spijkenisse. De oorzaak is evident: vakinhoudelijke kennis en praktijkervaring zijn vervangen door academisch beleidsgezwam, management-theorie en aanbestedingsreligie. De alfa’s WILLEN de beta’s domineren, vernederen en tot slaaf van Het Beleid maken. Dit is wat je krijgt als je inhoud, technologie en praktijk vertrapt, vernedert en kapotmaakt