Staatssecretaris Heijnen: NS verliest onderhandse internationale spoorvergunning
Om meer en betere internationale treinverbindingen tot stand te brengen, stelt het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat meer concurrentie op het internationale spoornetwerk voor. Onder andere de lijnen naar Brussel, Parijs, Londen, Basel en de IC-verbinding naar Berlijn krijgen allemaal open toegang.
Wilt u dit artikel lezen?
Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt.
Bent u al abonnee?
Gezien het feit dat we een regering hebben die nog steeds het neoliberale geloof aanhangt, was dit wel te verwachten. Zij geloven nu eenmaal dat de markt alles altijd beter doet. Inmiddels weten we wel beter, kijk maar naar de energiesector.
In de praktijk komt het erop neer dat de internationale verbindingen naar DB, SNCF of zelfs ÖBB gaan. Vertegenwoordigers van deze bedrijven zijn inmiddels al gesignaleerd bij NS International in Amsterdam…
Goed plan dat Marktwerking.
PGO contracten, de kosten voor de gezondheidszorg n de energiesector hoeveel voorbeelden zijn er nog nodig om in te laten zien dat het niet werkt.!!!!!!!!!
Wat ik mij afvraag is wat de houding is van de EU jegens SNCF en DB. Zeker de Fransen zullen toch niet gauw een buitenlands bedrijf met open armen ontvangen.