Eerste schade bovenleidingen Lelystad-Dronten hersteld, 100 kilometer kabel wordt vervangen

Lelystad-Dronten
Een NS 2614 op de Hanzelijn tussen Lelystad en Dronten. Jan Derk Remmers / Wikimedia Commons

De eerste schade aan de bovenleidingen tussen Lelystad en Dronten, die ontstond na een stroomstoring begin september, is hersteld. Toch duren de spoorwerkzaamheden nog tot zeker halverwege december omdat er op een traject van 7 kilometer tussen de 80 en 100 kilometer aan kabels vervangen moet worden.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. 

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Kenneth Steffers

Kenneth Steffers is (politiek) verslaggever, journalist en redacteur voor SpoorPro.nl

1 reactie op “Eerste schade bovenleidingen Lelystad-Dronten hersteld, 100 kilometer kabel wordt vervangen”

A C F Sierts|25.10.22|14:09

Het kernprobleem is dat ProRail alles conform origineel ontwerp wil herstellen, ipv tijdelijk een hele simpele basisvoorziening realiseren, zodanig dat er in ieder geval weer gereden kan worden. Dat zou kunnen dmv vastleggen wissels, vaste rijrichting en 1 groot blok obv assentellers en ATB-AEG-uit/inschakeling. Alle tussenliggende blokseinen worden dan afgekruist. Dat had in korte tijd gerealiseerd kunnen worden.
In ieder geval geeft de huidige situatie wel te denken over functiehersteltijd…

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Eerste schade bovenleidingen Lelystad-Dronten hersteld, 100 kilometer kabel wordt vervangen | SpoorPro.nl

Eerste schade bovenleidingen Lelystad-Dronten hersteld, 100 kilometer kabel wordt vervangen

Lelystad-Dronten
Een NS 2614 op de Hanzelijn tussen Lelystad en Dronten. Jan Derk Remmers / Wikimedia Commons

De eerste schade aan de bovenleidingen tussen Lelystad en Dronten, die ontstond na een stroomstoring begin september, is hersteld. Toch duren de spoorwerkzaamheden nog tot zeker halverwege december omdat er op een traject van 7 kilometer tussen de 80 en 100 kilometer aan kabels vervangen moet worden.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. 

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Kenneth Steffers

Kenneth Steffers is (politiek) verslaggever, journalist en redacteur voor SpoorPro.nl

1 reactie op “Eerste schade bovenleidingen Lelystad-Dronten hersteld, 100 kilometer kabel wordt vervangen”

A C F Sierts|25.10.22|14:09

Het kernprobleem is dat ProRail alles conform origineel ontwerp wil herstellen, ipv tijdelijk een hele simpele basisvoorziening realiseren, zodanig dat er in ieder geval weer gereden kan worden. Dat zou kunnen dmv vastleggen wissels, vaste rijrichting en 1 groot blok obv assentellers en ATB-AEG-uit/inschakeling. Alle tussenliggende blokseinen worden dan afgekruist. Dat had in korte tijd gerealiseerd kunnen worden.
In ieder geval geeft de huidige situatie wel te denken over functiehersteltijd…

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.