Sporen op viertal emplacementen op de schop met nieuwe miljoenen uit Den Haag
ProRail gaat 90 miljoen euro gebruiken om wacht- en buffersporen te verlengen op de emplacementen van Roosendaal, Rotterdam Noord Goederen, Hengelo en Oldenzaal. Dat doen ze van de ongeveer 100 miljoen euro die het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat (IenW) woensdag beschikbaar heeft gemaakt voor faciliteiten voor 740 meter lange goederentreinen.
Wilt u dit artikel lezen?
Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt.Â
Bent u al abonnee?
Net als met de Betuweroute moeten we weer eens zo nodig voor de muziek uitlopen. Eer men in het buitenland zover is dat er met treinen langer dan zevenhonderd meter gereden kan worden zijn we decennia verder, als het niet langer duurt.
Beste Marc Busio helaas voor jou zijn er in Duitsland al sporen van 740 meter lang, qua Betuweroute heb je gelijk daar loopt Duitsland behoorlijk mee achter.
Beste Marc Busio helaas voor je Duitsland heeft al sporen van 740 meter, echter qua Betuweroute heb je gelijk daarin loopt Duitsland jaren achter