Dieseldampen voorlopig nog geen verleden tijd door gebrek aan stroomfaciliteit
Nadat er onlangs problemen waren met spoorwerkers die dieseldampen hebben ingeademd in de Schipholtunnel heeft ProRail de huidige maatregelen waarbij uitstoot wordt beperkt en schone lucht wordt aangevoerd verder aangescherpt. Daarnaast wordt de luchtkwaliteit continu gemonitord. Maar waarom wordt er in de Schipholtunnel nog steeds gewerkt met fossiele brandstoffen terwijl de overstap naar elektrisch werktuig theoretisch gezien mogelijk zou zijn?
Wilt u dit artikel lezen?
Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt.
Bent u al abonnee?
Het is meer dan verbazingwekkend dat gezondheid niet eerder aanleiding is geweest om op dit vlak maatregelen te nemen. Je gaat in een bijna-gesloten ruimte als een lange spoortunnel toch niet aan de slag midden in de dampen van diesel- of benzinemotoren ? Wat vind de ARBO-wet hiervan ?