Den Haag zet met nieuws Stadskanaal-Veendam deur voor Nedersaksenlijn verder open

Spoor Veendam-Stadskanaal
De stoomlocomotief van de STAR even buiten Veendam. 2022, ANP / Hollandse Hoogte / Venema Media

Het kabinet reserveert 85 miljoen euro om de spoorlijn tussen Stadskanaal en Veendam opnieuw in gebruik te nemen. Dat staat in de dinsdag gepresenteerde maatregelen om de provincie Groningen te compenseren voor de gevolgen van de gaswinning. Met het pakket is een totaalbedrag van 22 miljard euro gemoeid.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. 

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Nick Augusteijn

Nick Augusteijn is chef redactie van SpoorPro en de RailTech-titels.

2 reacties op “Den Haag zet met nieuws Stadskanaal-Veendam deur voor Nedersaksenlijn verder open”

Marc Busio|27.04.23|12:26

Tsja, die 22 miljard Euro die moet en zal opgaan. Voorspelbaar dus dat dit project uiteindelijk een kwart miljard gaat kosten.

Dirk Munk|10.06.23|19:52

Bijzonder, het spoor loopt door tot Musselkanaal, dus waarom niet Musselkanaal Veendam. In Musselkanaal heeft men een houthandel op het tracé geplaatst, maar direct daarna is het oude tracé tot aan Ter Apel nog aanwezig in het landschap. Rails er op, en klaar.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Den Haag zet met nieuws Stadskanaal-Veendam deur voor Nedersaksenlijn verder open | SpoorPro.nl

Den Haag zet met nieuws Stadskanaal-Veendam deur voor Nedersaksenlijn verder open

Spoor Veendam-Stadskanaal
De stoomlocomotief van de STAR even buiten Veendam. 2022, ANP / Hollandse Hoogte / Venema Media

Het kabinet reserveert 85 miljoen euro om de spoorlijn tussen Stadskanaal en Veendam opnieuw in gebruik te nemen. Dat staat in de dinsdag gepresenteerde maatregelen om de provincie Groningen te compenseren voor de gevolgen van de gaswinning. Met het pakket is een totaalbedrag van 22 miljard euro gemoeid.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. 

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Nick Augusteijn

Nick Augusteijn is chef redactie van SpoorPro en de RailTech-titels.

2 reacties op “Den Haag zet met nieuws Stadskanaal-Veendam deur voor Nedersaksenlijn verder open”

Marc Busio|27.04.23|12:26

Tsja, die 22 miljard Euro die moet en zal opgaan. Voorspelbaar dus dat dit project uiteindelijk een kwart miljard gaat kosten.

Dirk Munk|10.06.23|19:52

Bijzonder, het spoor loopt door tot Musselkanaal, dus waarom niet Musselkanaal Veendam. In Musselkanaal heeft men een houthandel op het tracé geplaatst, maar direct daarna is het oude tracé tot aan Ter Apel nog aanwezig in het landschap. Rails er op, en klaar.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.