Werkzaamheden bij Rotterdam Centraal in beeld
Bij Rotterdam Centraal wordt aan het spoor en de perrons gewerkt. De werkzaamheden, waarbij sporen, wissels en perrons worden aangepast, behoren tot de grootste en meest omvangrijke spoorwerkzaamheden sinds de oplevering van het station in 2014. Tijdens de werkzaamheden worden onder andere de perrons 6, 7, 8 en 9 langer gemaakt. Daardoor kunnen straks, tien jaar na de oplevering van station Rotterdam Centraal, de treinen vanuit Den Haag vanaf hetzelfde perron weer terugrijden. SpoorPro nam er een kijkje en bracht de beginfase van het project in beeld.
De werkzaamheden gingen op 20 mei van start en lopen nog tot en met maandag 26 juni. Gedurende die periode zullen de perrons 6,7 en 8 niet toegankelijk zijn voor reizigers. In oktober volgt de tweede langdurige periode van werkzaamheden, die op 4 december afgerond zal worden. De opleverdatum voor het Programma Hoogfrequent Spoorvervoer Rijswijk-Rotterdam staat voor eind 2024 in de kalender.
Lees ook:
- Rotterdam begint aan één van grootste spoorklussen sinds oplevering station
- Begin gemaakt aan fundering Schiedam als onderdeel van PHS Rijswijk – Rotterdam
- Weekendwerkzaamheden op het spoortraject tussen Den Haag en Schiedam
- Spoorlijn Leiden-Dordrecht sleutelstuk in Zuid-Hollandse mobiliteitsinvestering van 4,8 miljard
- SpoorProTV: Elektrische RailRunner brengt spoorwerkers snel naar werklocatie
- Perrons Schiedam worden verlengd voor toenemend intercity-verkeer