Arriva teleurgesteld over beperkte inspraak doordeweekse spoorplannen ProRail
De kritiek op ProRail om ‘noodgedwongen’ doordeweeks spoorwerk uit te voeren zwelt aan. Vervoerder Arriva reageerde eerder nog begripvol, maar de vervoerder meent nu dat ProRail hun eigenlijk niet al te serieus heeft genomen als ‘kleine speler’ op het Nederlandse spoor. Bij de regionale vervoerder heerst er dan ook – daags na de bekendmaking van ProRail om volgend jaar het traject in Friesland er grotendeels uit te gooien – vooral teleurstelling over de totstandkoming ervan.
Wilt u dit artikel lezen?
Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt.
Bent u al abonnee?
“Consultatie” komt bij de ambtocratie neer op “mededelen”.
Toen Arnhem werd omgebouwd (de recentste keer, enkele jaren na de voorgaande…) was het nog absolute uitzondering dat voor een grote ombouw van een groot emplacement de boel weken dicht ging. Nu is dat voor doodnormale spoorvernieuwing al het geval. En dan durft men nog met droge ogen te spreken over “bij geopende winkel”.