Test wijst uit: hybride dwarsliggers na 13 jaar nog in goede staat

kunststof dwarsliggers
Een locomotief met daarachter wagons vol bruinkool, afkomstig uit een mijn. Lankhorst Rail

Lankhorst Rail heeft de eerste resultaten gepubliceerd van het langetermijn-testprogramma voor de Kunststof Lankhorst Product (KLP) dwarsliggers. Na een cumulatieve belasting van 321 miljoen ton bruinkool over een periode van 13 jaar, verkeren de hybride dwarsliggers nog altijd binnen de toleranties, stelt het Friese bedrijf.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. 

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Jeroen Baldwin

Jeroen Baldwin is journalist en chef redactie van SpoorPro.nl

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Test wijst uit: hybride dwarsliggers na 13 jaar nog in goede staat | SpoorPro.nl

Test wijst uit: hybride dwarsliggers na 13 jaar nog in goede staat

kunststof dwarsliggers
Een locomotief met daarachter wagons vol bruinkool, afkomstig uit een mijn. Lankhorst Rail

Lankhorst Rail heeft de eerste resultaten gepubliceerd van het langetermijn-testprogramma voor de Kunststof Lankhorst Product (KLP) dwarsliggers. Na een cumulatieve belasting van 321 miljoen ton bruinkool over een periode van 13 jaar, verkeren de hybride dwarsliggers nog altijd binnen de toleranties, stelt het Friese bedrijf.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. 

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Jeroen Baldwin

Jeroen Baldwin is journalist en chef redactie van SpoorPro.nl

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.