Veiligheidskundige: ‘Voorkom aansprakelijkheid ProRail voor nachtwerk’

Thermietlaswerkzaamheden op het spoor
's Nachts het spoor repareren, zodat overdag de dienstregeling weer uitgevoerd kan worden. Shutterstock

De spoorbouwsector moet heldere doelen stellen om gezondheidsklachten door nachtwerk te voorkomen. Zo niet, dan ontstaat mogelijk de vraag of opdrachtgevers zoals ProRail strafrechtelijk aansprakelijk zijn voor de gevolgen, waarschuwt veiligheidskundige Tiemen van der Worp. ‘Een letselschadespecialist smult hiervan.’

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. 

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Alexander Molendijk

Redacteur van SpoorPro en RailTech.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Veiligheidskundige: ‘Voorkom aansprakelijkheid ProRail voor nachtwerk’ | SpoorPro.nl

Veiligheidskundige: ‘Voorkom aansprakelijkheid ProRail voor nachtwerk’

Thermietlaswerkzaamheden op het spoor
's Nachts het spoor repareren, zodat overdag de dienstregeling weer uitgevoerd kan worden. Shutterstock

De spoorbouwsector moet heldere doelen stellen om gezondheidsklachten door nachtwerk te voorkomen. Zo niet, dan ontstaat mogelijk de vraag of opdrachtgevers zoals ProRail strafrechtelijk aansprakelijk zijn voor de gevolgen, waarschuwt veiligheidskundige Tiemen van der Worp. ‘Een letselschadespecialist smult hiervan.’

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. 

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Alexander Molendijk

Redacteur van SpoorPro en RailTech.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.