Meer werkzaamheden op komst tussen Den Haag en Rotterdam
De spoorverdubbeling in Rijswijk was al bekend, maar ook op andere plekken tussen Den Haag en Rotterdam vinden er de komende tijd werkzaamheden plaats. Aannemer Strukton Rail werkt hier van 13 tot en met 26 juli aan uitbreidingen van het spoor. Er is in deze periode geen treinverkeer mogelijk tussen de Zuid-Hollandse steden.
De werkzaamheden luiden de laatste fase in van PHS Rijswijk-Rotterdam, net als de eerder beschreven werkzaamheden in Rijswijk. Daar voltooit de aannemer de uitbreiding van twee naar vier sporen. In dezelfde treinvrije periode wordt er in Delft gewerkt aan de spoortunnel. Daarbij worden het tunnelsysteem en de treinbeveiliging getest. Op 27 juli worden het spoor en het bijbehorende perron in gebruik genomen door reizigers.
Ook bij station Delft Campus werken ProRail en Strukton aan een spoorverdubbeling. Hier worden het laatste stuk van het nieuwe spoor aangelegd en een wissel aangesloten. Daarnaast komt er nieuwe ballast te liggen en ondergaan kabels en leidingen, de bovenleiding en de treinbeveiliging een vernieuwing. Een tijdelijk spoor wordt weggehaald.
Bij station Schiedam Centrum werkt de aannemer aan het viersporig maken van het station. Daarbij worden drie wissels verwijderd. Op twee locaties komen betonnen funderingen voor de nieuwe ligging van de sporen en het perron langs spoor 5 krijgt nieuwe perronwanden. Verder wordt er ook hier gewerkt aan de bovenleiding en beveiliging.
Er rijden van 13 tot en met 25 juli geen treinen tussen Den Haag Centraal en Rotterdam Centraal. Van 25 tot en met 27 juli rijden er geen treinen tussen Den Haag Centraal en Schiedam Centrum. NS zet bussen in om de treinen te vervangen.
Lees ook:
- ProRail legt laatste hand aan spoorverdubbeling Rijswijk
- Begin gemaakt aan fundering Schiedam als onderdeel van PHS Rijswijk – Rotterdam
- Strukton Rail zet werkzaamheden PHS Rijswijk-Rotterdam voort met nieuwe contracten
- ProRail gebruikt zomervakantie om flink te klussen
- Werkzaamheden bij Rotterdam Centraal in beeld
Wilt u dit artikel lezen?
Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt.
Bent u al abonnee?