‘Verdiept spoor in Enschede ruimtelijk en technisch haalbaar’

Trein naar Dortmund op Enschede
Een trein naar Dortmund op station Enschede, dat momenteel nog een kopstation is. Spoor 4a en 4b zijn nu van elkaar gescheiden door stootblokken. Dat moet veranderen. (Foto ter illustratie) ProMedia

Een verdiept spoor vanaf station Enschede in het centrum tot voorbij de spoorwegovergang aan de Oldenzaalsestraat: het is een diep gekoesterde wens in de Overijsselse stad. Na jaren van onderzoek is er een antwoord dat in de Enschedese gemeenteraad tot de verbeelding spreekt: “Het is niet makkelijk, maar het kan.”

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. 

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Jeroen Baldwin

Jeroen Baldwin is journalist en chef redactie van SpoorPro.nl

2 reacties op “‘Verdiept spoor in Enschede ruimtelijk en technisch haalbaar’”

Rudolf Fabrie|10.07.24|11:21

En wie gaat dit betalen?

A C F Sierts|13.07.24|10:29

Een nieuwe klassieker in de geldverspillende spoordromen van ambtenaren, bestuurders en politici. De enigen die hier wel bij varen is de consultancy. Ondertussen had met het geld en bestuurlijke inzet dat aan deze losgeslagen planologische waandromen verspild wordt, OOK allang een simpel passeerspoortje in Glanerbrug gerealiseerd kunnen worden. DAAR heeft de reiziger, de bedrijfsvoering en de regionale bereikbaarheid enorm veel aan. Maar daar wordt niet eens aan gedacht…
Hoe stopt deze waanzin ?

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.