Heeft ProRail echt negen maanden nodig op Leiden-Utrecht? ‘Alternatieven zijn te duur’

spoorbrug Alphen aan den Rijn
De spoorbrug over de Gouwe moet in zijn geheel vervangen worden. Creative Commons/H.P. Burger

Reizigers tussen Leiden en Utrecht staat negen maanden aan overlast te wachten vanwege de vervanging van een spoorbrug over de Gouwe. Spoorbeheerder ProRail heeft wel alternatieven onderzocht, maar zegt dat die zijn afgevallen omdat er te weinig budget beschikbaar is.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. 

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Alexander Molendijk

Redacteur van SpoorPro en RailTech.

1 reactie op “Heeft ProRail echt negen maanden nodig op Leiden-Utrecht? ‘Alternatieven zijn te duur’”

Patrick EHV|23.10.24|12:29

Nee, ProRail is te duur en lijkt te weinig klantvriendelijkheid te hebben, eerder ‘self serving’. Kijk eerst wat er wel technisch mogelijk is (bijvoorbeeld de brug elders te bouwen en in te laten varen. Swappen met de oude in een paar dagen).

Hier lijkt het weer om geld te gaan (misschien om de overhead te betalen), terwijl Infrabel al heeft bewezen dat het anders kan. De commercianten bij ProRail moeten worden vervangen door technici, zodat het bedrijf zich kan bezig houden met kerntaken.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Heeft ProRail echt negen maanden nodig op Leiden-Utrecht? ‘Alternatieven zijn te duur’ | SpoorPro.nl

Heeft ProRail echt negen maanden nodig op Leiden-Utrecht? ‘Alternatieven zijn te duur’

spoorbrug Alphen aan den Rijn
De spoorbrug over de Gouwe moet in zijn geheel vervangen worden. Creative Commons/H.P. Burger

Reizigers tussen Leiden en Utrecht staat negen maanden aan overlast te wachten vanwege de vervanging van een spoorbrug over de Gouwe. Spoorbeheerder ProRail heeft wel alternatieven onderzocht, maar zegt dat die zijn afgevallen omdat er te weinig budget beschikbaar is.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. 

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Alexander Molendijk

Redacteur van SpoorPro en RailTech.

1 reactie op “Heeft ProRail echt negen maanden nodig op Leiden-Utrecht? ‘Alternatieven zijn te duur’”

Patrick EHV|23.10.24|12:29

Nee, ProRail is te duur en lijkt te weinig klantvriendelijkheid te hebben, eerder ‘self serving’. Kijk eerst wat er wel technisch mogelijk is (bijvoorbeeld de brug elders te bouwen en in te laten varen. Swappen met de oude in een paar dagen).

Hier lijkt het weer om geld te gaan (misschien om de overhead te betalen), terwijl Infrabel al heeft bewezen dat het anders kan. De commercianten bij ProRail moeten worden vervangen door technici, zodat het bedrijf zich kan bezig houden met kerntaken.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.