Fikse renovatie stations Raalte en Heino op stapel

Station Heino
Op de stations van Heino (foto) en Raalte worden de eilandperrons omgebouwd naar zijperrons. Verder krijgen de stations nieuwe installaties, hellingbanen, voorpleinen, fietsenstallingen en bushaltes. Dennis te D/Flickr

De stations van de Overijsselse plaatsen Raalte en Heino, beide gelegen aan de lijn Zwolle-Enschede, worden vanaf 2025 flink gerenoveerd en aangepast aan de eisen des tijds. Zo krijgt station Raalte een fietstunnel, worden de P+R-terreinen bij beide stations uitgebreid, komen er nieuwe fietsenstallingen en wordt er het nodige groen aangelegd. Vanzelfsprekend worden beide stations ook voorzien van nieuw meubilair. Totale kosten: 27 miljoen euro.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. 

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Jeroen Baldwin

Jeroen Baldwin is journalist en chef redactie van SpoorPro.nl

1 reactie op “Fikse renovatie stations Raalte en Heino op stapel”

A C F Sierts|24.07.23|21:35

Belangrijker nog dan de mooie tijdswinst is de energiebesparing die gerealiseerd wordt. Onnodig afremmen vormt een grote energieverspilling, en tijdsbesparing zorgt voor hogere punctualiteit. En dat zorgt er weer voor dat treinen veel vaker iets rustiger kunnen rijden én heel lang kunnen uitrollen. Met name dat laatste bespaart enorm veel energie.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Fikse renovatie stations Raalte en Heino op stapel | SpoorPro.nl

Fikse renovatie stations Raalte en Heino op stapel

Station Heino
Op de stations van Heino (foto) en Raalte worden de eilandperrons omgebouwd naar zijperrons. Verder krijgen de stations nieuwe installaties, hellingbanen, voorpleinen, fietsenstallingen en bushaltes. Dennis te D/Flickr

De stations van de Overijsselse plaatsen Raalte en Heino, beide gelegen aan de lijn Zwolle-Enschede, worden vanaf 2025 flink gerenoveerd en aangepast aan de eisen des tijds. Zo krijgt station Raalte een fietstunnel, worden de P+R-terreinen bij beide stations uitgebreid, komen er nieuwe fietsenstallingen en wordt er het nodige groen aangelegd. Vanzelfsprekend worden beide stations ook voorzien van nieuw meubilair. Totale kosten: 27 miljoen euro.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. 

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Jeroen Baldwin

Jeroen Baldwin is journalist en chef redactie van SpoorPro.nl

1 reactie op “Fikse renovatie stations Raalte en Heino op stapel”

A C F Sierts|24.07.23|21:35

Belangrijker nog dan de mooie tijdswinst is de energiebesparing die gerealiseerd wordt. Onnodig afremmen vormt een grote energieverspilling, en tijdsbesparing zorgt voor hogere punctualiteit. En dat zorgt er weer voor dat treinen veel vaker iets rustiger kunnen rijden én heel lang kunnen uitrollen. Met name dat laatste bespaart enorm veel energie.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.